Переваги та недоліки всесезонних шин. Коли варто купувати всесезонні шини?

  • Ви отримаєте до 95% вартості авто
  • Виїзд оцінювача БЕЗКОШТОВНО
  • Автовикуп по всьому Києву і області
  • Гроші відразу на місці
1 Step 1
Додатково
ТакНі
Післе ДТП?
Авто розмитнене?
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Популярність всесезонних шин зростає з кожним роком. На це, безсумнівно, вплинули все більш теплі зими, які ставлять під сумнів покупку класичних зимових шин.

1. Що таке всесезонна гума?

Класичний поділ шин на літні та зимові пов’язано в першу чергу з відмінностями в складі гумової суміші. Зимові шини мають більш високий вміст натурального каучуку, діоксиду кремнію та інших інгредієнтів, які роблять гуму гнучкою при низьких температурах. Завдяки цьому вони зберігають тягу навіть при низьких температурах. Так звані Шини Nordic, створені для найважчих зимових умов. Твердість шини можна виміряти твердоміром по Шору.

Теоретичним погодних бар’єром для зимових і літніх шин є середня денна температура 7 градусів Цельсія.

Передбачається, що літні шини добре справляються з цією температурою, а після того, як денна температура опуститься нижче 7 градусів, варто використовувати зимові шини. Однак цей поділ неточно і не може застосовуватися до всіх типів шин. Температурний діапазон, тобто діапазон температур, в якому шина зберігає свої властивості, набагато важливіше. Вікно оптимальних температур залежить не тільки від типу сезонних шин, але і від якості суміші. Шини преміум-сегмента зазвичай працюють набагато краще, ніж шини бюджетних брендів.

Ідея створення всесезонних шин полягає в використанні найбільш поширеного і максимально широкого діапазону температур. Це можливо завдяки поєднанню літньої і зимової гуми. У них є склад, який може витримувати широкий температурний діапазон, а їх протектор являє собою компроміс між хорошим зчепленням на снігу та бруду, а також на сухому асфальті. Варто підкреслити, що єдиного рецепта всесезонной шини не існує. Деякі моделі представляють собою зимові шини, адаптовані до літнього використання, а інші – переважно літні.

2. Як розпізнати всесезонні шини?

Маркування всесезонних шин може збити з пантелику багатьох. Більшість моделей шин мають малюнок протектора, аналогічний зимових шин, що часто викликає плутанину. Більш того, деякі нечесні шинні служби продають колишні у вживанні всесезонні шини як повноцінні зимові шини. З іншого боку, всесезонні шини можна сплутати з літніми шинами, так як деякі моделі створені на основі літніх шин. Також невірно, що символ M + S позначає всесезонний тип шин. Хоча він найчастіше зустрічається на всесезонних шинах, він також використовується на деяких позашляхових, зимових і літніх шинах. Він тільки інформує про те, що шини добре працюють в грязі і снігу.

Так як же розпізнати всесезонні шини? Найпростіший спосіб – пошукати слово «всесезонні» або символ змінних погодних умов. Зазвичай є три поля зі сніжинкою, сонцем і дощовим хмарою. Якщо не впевнені, з яким типом шин маєте справу, варто перевірити опис моделі в інтернеті.

3. Переваги всесезонних шин

Всесезонні шини зазвичай дорожче літніх або зимових шин. Це пов’язано з більш високими витратами на розробку гумової суміші хорошої якості, здатної витримувати такі діаметрально різні погодні умови. Мова йде не тільки про зчепленні з дорогою або безпеки водіння, але і про ступінь зносу протектора, відведення води, точності рульового управління і безшумної роботи шин. Всі аспекти враховані в кращих всесезонних шинах.

Однак це не змінює того факту, що покупка одного комплекту всесезонних шин і раніше обходиться дешевше, ніж покупка двох комплектів сезонних шин. Крім того, вибір одного набору преміум-класу – кращий варіант, ніж покупка двох бюджетних наборів. Не можна забувати і про додаткові витрати, пов’язані із заміною шин, тобто відвідуванні вулканізатора. Дві заміни шин на рік коштують близько 30 доларів. Альтернативою є покупка додаткових дисків, наприклад, сталевих дисків, які можна використовувати взимку.

Плюси всесезонних шин:
  • можливість купити один хороший комплект шин, а не два неякісних;
  • немає необхідності міняти колеса або гуму по сезонах (черги до вулканізатор);
  • економія грошей і часу;
  • знос шин до закінчення терміну придатності (5-6 років);
  • фізичний комфорт;
  • немає проблем зі зберіганням другого комплекту шин;
  • менший ризик пошкодження дисків і датчиків при заміні шин.

4. Недоліки всесезонних шин

У всесезонних шин тільки плюси? Як неважко здогадатися, це рішення не для всіх. По-перше, вони будуть не такі хороші взимку, як зимові шини, і не будуть забезпечувати такі параметри влітку, як спеціальні літні шини. Якщо часто їздите в екстремальних умовах, наприклад, при дуже низьких або високих температурах, краще вибрати два окремих комплекту шин. Це також відноситься до людей, які долають відстані більше 20 000 кілометрів на рік. Якщо подорожуєте щороку, наприклад, 40-50 тисяч кілометрів, економічний сенс покупки всесезонной гуми невеликий.

До недоліків всесезонних шин також можна віднести не найкращі властивості на гарячому і сухому асфальті. Характерне плавання шини особливо помітно на моделях з невеликими, сильно прорізаними ламелями, типовими для зимових шин. Ще одна причина неточного управління – м’які боковини шини. У випадку з сильними або важкими автомобілями характеристики всесезонних шин можуть бути перешкодою для розвитку повних параметрів.

Якщо любите динамічну їзду, вибирайте шини, які підходять для сезону. У багатьох випадках проблема навіть в підборі шин правильного розміру. Всесезонні шини найчастіше доступні в вузькому діапазоні популярних розмірів, наприклад, 195/65 R15 або 205/55 R16. Надширокі, великі і низькопрофільні всесезонні шини доступні тільки в преміальному сегменті.

Мінуси всесезонних шин:
  • гірші параметри в екстремальних умовах;
  • збитковість при великому річному пробігу;
  • деякі моделі погано переносять високі температури;
  • вони не будуть працювати в сильних і важких машинах;
  • часто їх немає у великих розмірах.

5. В яких умовах будуть працювати всесезонні шини?

Купівля всесезонних шин в чому залежить від того, де збираєтеся їх використовувати. Використання їх в гірській, сильно засніженій місцевості може бути небезпечно, особливо якщо дороги не в кращому стані. Природне місце для всесезонних шин – це місто, де вкрай складні дорожні умови зустрічаються рідко. Другий важливий аспект – невелика хвилястість місцевості.

Теплі і безсніжні зими в більшості випадків не вимагають використання спеціальних зимових шин. Однак слід підкреслити, що в разі сильної хуртовини або сильної ожеледі на дорозі всесезонні шини можуть працювати набагато гірше, ніж зимові.

Слід подумати про покупку всесезонних шин, коли:
  • покриваєте невеликий річний пробіг (приблизно до 20-30 тисяч кілометрів);
  • використовуєте тільки доглянуті, знайомі дороги;
  • є можливість перейти на громадський транспорт в надзвичайно складних дорожніх умовах;
  • їдете відносно повільно і спокійно;
  • маленька і не дуже потужна машина;
  • вибираєте комплект покришок для другої машини в господарстві, а в базовій – повноцінні сезонні шини.

6. Що потрібно пам’ятати при покупці всесезонних шин?

Здавалося б, установка всесезонних шин знімає з автовласника всі зобов’язання на кілька років, поки протектор повністю не зноситься. Однак це не так. Перш за все, не забудьте самостійно перевірити стан шин. Слід звертати увагу не тільки на рівномірний знос протектора, а й на можливі порізи, щербини або бульбашки, розташовані з боків шини (також зсередини). Також необхідно поміняти місцями колеса між провідною і не ведучою віссю. Це запобігає утворенню зазубрин протектора, що призводить до величезного шуму при русі.

У багатьох випадках також необхідно відвідати майстерню для балансування коліс. Нерівномірний знос шин може привести до помітного зносу шин. На щастя, це можна зробити і поза сезоном зміни шин, коли черги до вулканізатор не надто довгі. Також не варто забувати перевірити стан підвіски, і відрегулювати сходження після установки нових всесезонних шин. Таким чином можна уникнути передчасного зносу шин.

Средняя оценка / 5. Количество оценок:

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Call Now ButtonПозвонить сейчас